• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ännu en spelberoende.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Fråga till er som ansökt om skuldsanering.

När man ansökt gör dom en ny utredning om medel på konto etc?

Skuldsaneringen har inte samma befogenheter som Verkställigheten att gå in på ens konton för att kolla av dessa. Dom kan väll självklart, om dom anser det vara befogat, att eventuellt begära att man ska inkomma med kontoutdrag. Till exempel har jag läst att det skett vid något enstaka tillfälle om hen har uppgett att skulderna har uppstått pga. spelmissbruk. Då har Skusan velat se kontoutdrag för att se så inga sådana transaktioner har skett i närtid (typ).
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 549
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Fråga till er som ansökt om skuldsanering.

När man ansökt gör dom en ny utredning om medel på konto etc?

Dom utreder inte tillgångar alls. Har man 100k på kontot som man glömmer berätta om så upptäcks det troligen inte och de 100k som rimligen borde gå till skulderna får i stället de andra kunderna till de man har skulder till betala:rolleyes:
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 447
Mottagna reaktioner
1 002
Poäng
897
Skuldsaneringen har inte samma befogenheter som Verkställigheten att gå in på ens konton för att kolla av dessa. Dom kan väll självklart, om dom anser det vara befogat, att eventuellt begära att man ska inkomma med kontoutdrag. Till exempel har jag läst att det skett vid något enstaka tillfälle om hen har uppgett att skulderna har uppstått pga. spelmissbruk. Då har Skusan velat se kontoutdrag för att se så inga sådana transaktioner har skett i närtid (typ).

Okej, hmm.. Gjorde några trading positoiner nu de två veckorna som varit.. För att ha råd med ny bil, kraschat Dock använt andra konton har ju så många banker, men inte det jag är orolig över. Vet inte vad jag ska göra med pengarna nu bara.. Får väl föra över dem och försöka få ut så mycket som möjligt kontant.

Ansökan skickas ju in nästa vecka.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 447
Mottagna reaktioner
1 002
Poäng
897
Dom utreder inte tillgångar alls. Har man 100k på kontot som man glömmer berätta om så upptäcks det troligen inte och de 100k som rimligen borde gå till skulderna får i stället de andra kunderna till de man har skulder till betala:rolleyes:

Vet att du tycker pengar bör gå emot skulderna och bör dom i en perfekt värld :) Men man får vara självisk.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 549
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Dom ser nog kontrolluppgifterna, så har det handladas på tradera kan man nog få skicka in ett underlag därifrån.
 

Högbelånad

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
20 April 2018
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
155
Poäng
337
Jag är också självisk och hoppas därmed att du inte får skuldsanering så att jag som betalar min skulder slipper högre ränta för att betala för att du ska ha 100.000 kr extra på kontot under din eventuella skuldsanering.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 447
Mottagna reaktioner
1 002
Poäng
897
Jag är också självisk och hoppas därmed att du inte får skuldsanering så att jag som betalar min skulder slipper högre ränta för att betala för att du ska ha 100.000 kr extra på kontot under din eventuella skuldsanering.

Vet inte hur du tror räntor fungerar, men fungerar inte så, men visst jag kan förstå din frustration.
 

Högbelånad

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
20 April 2018
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
155
Poäng
337
Tror inte du förstår hur bankerna täcker en kreditförlust. Högre räntor för övriga kollektivet är garanterat en metod. Fortsätter hålla tummarna för att du inte får din skuldsanering.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Tror inte du förstår hur bankerna täcker en kreditförlust. Högre räntor för övriga kollektivet är garanterat en metod. Fortsätter hålla tummarna för att du inte får din skuldsanering.
Många, men inte alla, av skulderna är redan uppköpta av inkassobolagen långt innan skuldsanering inträffar, så kreditförlusten för den som lånat ut uppstår redan vid det tillfället.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp